September 7, 2012

Runsing..... patut ke aq pikirkan....

Salam Syawal...

Indahnye masih di bulan Syawal... Bukan indah disebabkan ape tp indah kot nye sebab dapat byk jemputan umah terbuka dan makan2... Penuh jek aktiviti di petang hari n di malam hari... Perut pn turut penuh mengisi juadah kt open house... :-)
Kengkawan ade jgk tanye bile aq nk wat open house cm thn lps.... Jawapannye adalah "thn ni x wat open house tp klu nk dtg adalah dialu2kan...."

Bab2 open house ni x merusingkan aq... tapi 2 3 hari ni aq terlalu memikirkan sesuatu perkara... perkara ape???? biasela, hal2 duniawi... hal2 manusia yg x brape nk segan n x brape reti nk pikirkan perasaan org... Harus ke aq cerite ek... (nk cerita xnk cerita... nk cerita xnk cerita...haishhh...)

Kadang2 dalam sesuatu perhubungan tu kita rasa dh terlalu sempurna... mungkin sbb  xde gado2 yg mcm taufan tu kn... tp kadang2 ade gangguan yg mungkin menganggu sebelah pihak itu.. (mungkin bkn niat dia nk menganggu...harap2 la....) tp dia x perasan ape yg dia wat tu mmg mengganggu hubungan seseorang... Pernah berlaku  tp aq cume wat B.OD.O.H disebabkan nilai S.A.H.A.B.A.T.... (mase tu mmg melibatkan aq secara langsung..) kononnye aq paham la sgt... tp dlm hati aq ade org tau ke... (so sad... uhukuhukuhuk....)

Tapi bila kali kedua perkara yang berlaku pada dia jgk melibatkan aq, (bkn terlibat secara langsung coz aq terkena tempias aje...) tu yg aq rasa S.E.N.T.A.P sangat... Aq x kisah nk berkawan ke... nk jd BFF ke... nk jadi BF ke....(BF yg bkn maksud sebaliknye la...) tp kene hormat la status dgn siapa dia berkawan... nk berbual, berbicara, bercerita, meluahkan, mengata2 tu boleh tp pilih la masa dan ketika yang sesuai... (mengata2 tu x bagus coz diri sendiri pn blom tentu sempurna...) sebagai org yg dh ade kuarge aq rasa dia patut paham waktu dan ketika mana org bersama kuarge.... (aq rase klu aq berterus terang dr kejadian pertama mesti x berlaku seperti sekarang...)... Mungkinkah????....

Tapi walaupun begitu, aq x menyalahkan dia 100%... BFF dia pn patut phm di mana dan di ketika mana dia berada... Jangan mengharapkan orang lain utk faham sebaliknya cuba letakkan diri di tempat org len n cuba faham perasaan dan kehendak hati orang lain.... Kadang2 orang x mampu nk berkata2, menunjukkan emosi sebenar tp menunjukkan@mentafsirkan@meluahkan dari perbuatan dan hint2 tertentu...
kadang2 air mata adalah peneman yg setia... ni bkn mate n air mata aq k...
Renung2kanlah dan sentiasa muhasabah diri... Aq menujukan ini buat diri aq n sesiapa sahaja... Aq juga insan yang x sempurna. Aq harap menjadi yg lbh baik dari hari ini untuk diriku sendiri dan orang lain...

Salam sayang
Daaa....

2 comments:

  1. beb, nasihat aq yg tahu apa sebenarnya (dari apa yg ko citer ngan aq)..ko luahkan kat dia apa yg ko rasa..cakap ngan dia apa yg ko tak suka..jangan harapkan dia faham apa yg ko hint, sebelum lagi teruk jadi baik ko cakap n sekat..

    ok..chill k.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq yer NaDia CoMaNeCi... aq menghargainya...

      Delete